Tråden för alla som vill snacka tennis & fotboll på svenska

For our friends from all around the world to discuss in any non-german language
Hermsdorfer

Re: Tråden för alla som vill snacka tennis & fotboll på svenska

Beitrag von Hermsdorfer »

mr. bungle hat geschrieben:Hurra, nu är det alltså äntligen dags igen att masssjukskrivna gävlemålsgänget kommer att besöka heliga planen igen på lördag, och inte minst bäverståndsläktaren! Halunosnusmäla!? Vfffuh! - Kanske har Hermsdorfer ju lust och denna gång även tid att hänga med, vore jätteroligt i alla fall... Men förresten, Hermsdorfer, vad hände med din prognos gällande H...by för fan?
Hermsdorfer hat geschrieben:Förhoppningsvis är vi tillbaka i Allsvenskan 2011, med nya strukturer och den gamla Bajen-andan.
Men kanske skulle vi undvika sådana sorgliga ämnen och bara tala om gränslöst framgångsrika lag - som hur vi alla vet ju Tennis är! Hohoho... Tre poäng till våra tre Verstehnixe!
Oj, laeste inte det haer foerraen nu. Men jag var aenda i London.
Kanske har svenskarna ju lust att komma till returmatchen mot oss och laera kaenna lite byatmosfaer i Berlin. Jag lovar i sa fall att spela lite svensk musik i halvtid, t.ex. "Just idag aer jag stark" och "Bajen va namnet" ;=)

Jo, Bajen foerresten. Man maste ju vara glad att de haengde kvar i Superettan till slut... Me som TeBe=supporter vet du ju att kaerlek till ett lag inte har med spelklassen att goera...
Avatar
mr. bungle
Beiträge: 10057
Registriert: 06.02.03 01:55
Wohnort: Beautiful Mountain Peace Meadow
Kontaktdaten:

Re: Tråden för alla som vill snacka tennis & fotboll på svenska

Avatar Beitrag von mr. bungle »

Jag lovar i sa fall att spela lite svensk musik i halvtid, t.ex. "Just idag aer jag stark" och "Bajen va namnet" ;=)
Jaha, det vore en jättejättegästvänlig gest av dig i alla fall, men jag tror att dalarnapojkarna ska ändå komma ihåg att det fanns dagar där andra var starkare än Bajen i år, som t.e. här: ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Kym0sQBLd9s
Me som TeBe=supporter vet du ju att kaerlek till ett lag inte har med spelklassen att goera...
Det vet jag inte. TeBe spelar ju i Berlins högsta division för närvarande. De flesta supporter kommer självklart bara till Mommse för de älskar den stora fotboll, vilken klubb som helst... ;)
gen·o·cide (noun) /ˈdʒenəsaɪd/ When Palestinians lose another war they have started.
Pentii

Re: Tråden för alla som vill snacka tennis & fotboll på svenska

Beitrag von Pentii »

Yup, vi växer! Sicher! /P, still sobering up.....
Antworten